Expotis Webshop Full service webshop development
Whatsapp
Tel: 06 41484521

Een intuïtieve bestelprocedure

Hoge conversie door 'slim' design van de bestelprocedure


We ontwerpen de bestelprocedure van uw webwinkel op zo'n manier dat alles zo helder en intuïtief mogelijk is voor de klant. Door 'slim' design van de bestelprocedure, waarbij de ogen van de klant telkens worden geleid naar de elementen en knoppen waar het om gaat, zorgen we voor zo min mogelijk afhakers en een zo hoog mogelijke conversie van uw webshop. We zorgen voor rust en eenvoud.



[[img_1 rgt 480 pop]]

Ongeschreven regels van webwinkel design


Inmiddels zijn uw klanten het online winkelen gewend. De grote groei die het online shoppen heeft doorgemaakt heeft ook gezorgd voor bepaalde conventies in het design van webwinkels. Zo staat het zogenaamde mini-winkelmandje vrijwel altijd in de rechterbovenhoek van het scherm en staan de artikel categorieën en het zoekfilter meestal aan de linkerzijde. Wij volgen bewust dit soort ongeschreven regels. Uw webwinkel genereert meer omzet wanneer uw klanten niet hoeven te zoeken.



Registreren nooit verplicht


Klanten van uw webwinkel krijgen de mogelijkheid om zich te registreren en in te loggen. Registreren is echter nooit verplicht om te kunnen bestellen. Er zijn immers altijd klanten die liever geen profiel aanmaken. Daarom biedt de webshop de klant een keuze tijdens het bestelproces of men wil inloggen/registreren of dat men wil bestellen zonder in te loggen. Zo hou je de keuze aan de klant.

Registreren biedt natuurlijk wel voordelen. Zo hoeft een klant die zich geregistreerd heeft niet telkens opnieuw al zijn gegevens in te voeren bij een bestelling; deze blijven bewaard. Tevens kunnen geregistreerde klanten hun orderhistorie inzien via de site wanneer zij zijn ingelogd.



Neem zoveel mogelijk zorgen weg


Een klant die nog nooit eerder op uw webwinkel geweest is heeft wellicht zorgen: Is deze webshop wel te vertrouwen? Hoe zit het met de garantie? Worden er extra kosten in rekening gebracht? Het is dus van groot belang deze zorgen weg te nemen. We plaatsten geruststellende teksten als "Gratis verzending", "Twee jaar garantie op alle artikelen", "Niet tevreden? Geld terug". Daarnaast plaatsen we duidelijk het telefoonnummer van uw klantenservice. Mocht de klant nog steeds ergens onzeker over zijn, dan kan hij altijd bellen en kunt u hem/haar telefonisch door het bestelproces leiden.



Extra omzet van uw webwinkel via het tonen van aanbevolen artikelen


Een slimme manier om de omzet van uw webwinkel te verhogen is om aanbevolen artikelen bij uw keuzes te tonen. Het winkelmandje toont dan eveneens voor elk van de gekozen artikelen andere artikelen die speciaal aanbevolen worden in combinatie met de door de klant gekozen artikelen. Zo genereert u combinatieverkoop. Uiteraard kunt u via het CMS deze aanbevolen combinaties zelf instellen. Aanbevolen artikelen zijn een mooie manier om nog meer omzet uit uw webwinkel te halen.